fredag, juni 01, 2007

Vart är Sverige på väg?

Jag blir OROAD och FÖRBANNAD över vad jag läst och sett idag.

I Barometern publicerades en nationell undersökning som visar på att fyra av tio svenskar är emot invandring. 27% tycker också att svenskar ska ha förtur på jobb, utbildning och bidrag.

TV 4 Nyheterna berättade i morse att i DN Debatt idag uttalar sig bl.a Alf Svensson och Torbjörn Fälldin att "det är ett biologiskt faktum att homoäktenskap är fel". Häromdagen fick jag också veta att i polsk radio upplyser man om att homosexualitet är en sjukdom. Och debatten rasar utomlands om huruvida Tinky Winkie (den Teletubbie som är lila) skulle uppmuntra barn att bli homosexuella, för han går ju runt med en handväska.


Farlig?

Hallå! Hur tänker ni egentligen som har dessa åsikter? Nej, min bestämda uppfattning är att mångfald berikar. Jag kan bara titta bland mina egna vänner och släktingar vilken härlig mångfald som finns där, och det är jag glad för!

1 Comments:

At 15:46, Blogger Johanna said...

Jag såg på något nyhetsprogram häromdagen att 25% (var fjärde svensk som du säger) kan tänka sig att rösta på typ Sverigedemokraterna. Skrämmande... Håller helt med dig - vart är Sverige på väg egentligen?

 

Skicka en kommentar

<< Home