lördag, maj 19, 2007

Lindy-kväll

Igår kväll gick i dansens tecken. Jag och fyra Lindy-kompisar träffades och dansade Lindy Hop. Två av dem var på besök i Kalmar och ville visa oss lite nya moves. Det var kul att träffa dem igen och de sex nya turerna de lärde ut var också jätteroliga! De bor i Lund nu och man kan inte låta bli att bli avundsjuk på deras möjligheter att dansa Lindy Hop, de går kurs två ggr/vecka och dansar socialt en gång/vecka. Deras klubb är jättestor, om alla buggare i min klubb skulle dansa Lindy istället och så klona sig skulle vi bli lika många.

Samtidigt gick Harlem Hot Shots vidare till final Talang 2007. Här är deras egna hemsida (dock inte så uppdaterad) och klippen från TV4.se. Om ni tittade noga kände ni kanske igen Zackarias, han som var med i Floorfiller omgång 2. Hanna var också uttagen men hoppade av innan terminen började p.ga ett krånglande knä. Både Mattias och Daniel har jag tävlat emot under min tävlingstid. Båda dansade då med sina systrar och var framstående även där.

Etiketter:

1 Comments:

At 12:33, Blogger Johanna said...

Ja, just det, det var ju Zackarias! Det hade jag inte känt igen om inte du påpekade det - men man var tvungen att kolla noga (det var ju inga närbilder på honom direkt).

 

Skicka en kommentar

<< Home