söndag, maj 27, 2007

Fint besök

De senaste dagarna har mamma och pappa varit på besök och vi har haft jättetrevligt! Och vi har hittat på väldigt mycket roligt också. Jag fick möjlighet att pyssla om dem lite gm att bjuda på god mat, bl.a en brunch på lördag fm. Sen har vi planterat blommor på balkong och odlingslott, spelat golf (första rundan för säsongen för mig men det gick faktiskt bra), blivit bjudna på god middag hos Tuula, nästan vunnit pengar på trav samt promenerat i timtal på Alvaret till en ödeby och på vägen dit spanat på orkidéer och fåglar. Idag firade vi Mors Dag med tårta och mor fick en ny mobil (SE Z310i) som hon sedan "lekte" med hela tiden...

Helgens gulligaste citat kommer från Albin, snart 4 år. När han hörde att mamma inte pratade som honom frågade han: Pratar du engelska? Så nu vet ni det, dalmål är tydligen likt engelska...

Fikapaus vid ödebyn med det ironiska namnet Dröstorp. Stenmurarna och några väggar var det som fanns kvar. Precis bredvid betade ett gäng kossor.En härlig utflykt.


Besök på Kalmartravet. Mamma, pappa, David och hans kompis Henke.

Mamma fotar blommor ute på Alvaret.

TILL SIST, STORT GRATTIS TILL MIN KUSIN SARA SOM FYLLER 18 ÅR IDAG!
Sara med sin brorson (och mitt kusinbarn faktiskt) Max

4 Comments:

At 23:53, Anonymous Anonym said...

TACK SÅ MYCKET !!

 
At 13:46, Blogger Johanna said...

Vilken härlig helg ni verkar ha haft; ser supermysigt ut! Och vilken fin morsdagspresent din mamma fick (min mamma har inte fått någonting...). Tycker hon den telefonen fungerar bra? (Jag har bestämt mig för att inte köpa en Sony Ericsson Z610i; har hört så mycket negativt om den nu. Dessutom var den inte lika snygg då jag såg den i verkligheten; den såg så kladdig ut då minsta lilla fingeravtryck syns på den också kändes den lite plastig!)

 
At 16:49, Blogger annakarin said...

Jag tror hon är nöjd iaf men hon har ju inte haft den så länge än... Hoppas du hittar ngn annan fin rosa tfn.

 
At 21:12, Anonymous Anonym said...

TACK SÅ JÄTTE MYCKET FÖR PRESENTEN!! Dom var verkligen jätte fina, vart jätte glad ! kramar

 

Skicka en kommentar

<< Home