söndag, maj 20, 2007

Skogs-tankar

Mamselamsen tipsade om sajten Ett klick för skogen, och jag vill göra detsamma. Bara genom att du går in på sidan bidrar du till att bevara skog. Sidans sponsorer bidrar med pengar som sedan går till att "förvärva skogsmark med skyddsvärd gammal skog med ändamål att skydda dess hotade djur- och växtarter, samt att i övrigt gynna forskning, friluftsliv, turism för nuvarande och framtida generationer" (citatet hämtad från hemsidan).

Om det är något jag saknar här i Kalmar är det just skog! Här är det bara slätt och platt överallt. Nej, berg och dalar ska det vara tycker jag. Så man kan åka skidor på vintern och på övrig tid promenera i skogen och lyssna på typiska skogsljud.

Igår var jag hos Å och träffade henne, B och J. De hade varit två dagar och bilat på Öland. Och vi kom fram till att Öland nog har det mesta, stränder, klippor, Alvaret, blommor osv. Men ngn riktig skog finns inte tycker jag. Jo, Mittlandsskogen finns ju men det är inte samma sak.

Hos Å blev jag bjuden på mat och sen såg vi på film, Efter Bröllopet. Tror jag rekommenderat den tidigare här på bloggen, men annars gör jag det igen! :) Kul att träffa B och uppdatera sig lite vad som händer i hennes liv. Det senaste var att "hennes" förening skulle öppna en butik i Halmstad med Rättvisemärkta varor. Supercoolt!

1 Comments:

At 23:25, Blogger .:Klara:. said...

Så du längtar efter skog... bara ett tips i all välmening... flytta 6 mil inåt landet! ;)
I Lindås är det gott om skog, gör rättvisa för "Smålands mörka skogar" - inga berg dock...

 

Skicka en kommentar

<< Home