tisdag, maj 29, 2007

Tankar om TV

I senaste Lön & Jobb ( HTF´s medlemstidning) fanns en krönika om hur man blir rik. Ett av tipsen var att sluta titta påTV! Tesen var: TV är förslöande så tittar man mindre på TV så orkar men mer och hinner t.ex med att laga mat att ha med till jobbet, vilket leder till att man inte behöver äta ute vilket man sparar pengar på.

Låter vettigt men jag måste nog ändå erkänna att jag gillar att titta på TV... Speciellt mkt gillar jag livsstilsåpor som Du är vad du äter och Lyxfällan. För någon vecka sedan upptäckte jag att alla tidigare avsnitt av Lyxfällan visas på TV3´s WEBBTV så nu har jag tittat igenom nästan alla jag inte tidigare sett. (Ska ta ett program till efter att detta inlägget är skrivet.) Igår visades Lyxfällan på riktig tv men det var faktiskt en repris av det allra första programmet som sändes! Jag såg det "live" då i nov-06 så jag vet. Det jag noterade är att de blivit mycket snällare mot familjerna nu. I det första programmet sålde Charlie familjens motorcyklar när de var borta. Det var såklart "bra TV" när de började gråta av chocken men det är bättre nu tycker jag, när familjerna får vara med vid försäljningarna.

Sen är jag nyfiken på vilka som ska bli de sista finalisterna i Talang 2007. Det är ju final på fredag! Alla som svenska folket röstat in har hittils varit barn och jag undrar om det är för att de är gulliga eller för att de har talang? Hoppas inte på det förstnämnda men tror faktiskt det. Hursomhelst hejar jag på buktalaren Zillah med sin apa Totte som vinnare, de är superduktiga.

UPPDATERAD: Det blev inte ytterligare ett barn i finalen utan en dragshowgrupp och slowmotion-Phax. Men de tror jag inte har någon chans alls. Enligt en omröstning på tv4.se tror flest på mina favoriter Zillah och Totte och tvåa ligger Baby Bang.

1 Comments:

At 18:07, Blogger Johanna said...

Ja, jag håller också på Zillah och Totte! Man blir hur imponerad som helst - det känns verkligen som att apan "lever"!

 

Skicka en kommentar

<< Home