måndag, maj 21, 2007

Dagens tabbe: Glömde väskan...

Idag gjorde jag en riktig tabbe. Men den bjuder jag på till er bloggläsare. Det var nämligen så att jag glömde min handväska på parkeringen när jag körde iväg!

Jag skulle lasta cykeln i bagaget och så ställde jag ner väskan på marken för att kunna lyfta bättre och sen bara åkte jag, skulle handla och hämta paket och allt möjligt så jag var lite stressad. Framme vid macken insåg jag att väskan inte var med, vilket ledde till "livsfarlig" körning tillbaka till stan. Framme på parkeringen var väskan givetvis puts väck. Jag tittade bakom och under (?) alla bilar i närheten. Lämnade bilen kunde jag ju inte eftersom cykelnyckeln låg i väskan. Till slut råkade jag titta in i bilen bredvid och där låg väskan! En vänlig själ hade lagt den i sin bil med tanken att senare lämna in den hos polisen. Denna vänliga själ var dock på stan och shoppade så jag fick snällt vänta på att hon kom tillbaka, 45 min senare. Vilken lättnad när jag fick tillbaka väskan, man har ju "allt" däri liksom.

I övrigt är jag glad idag för vi fick vårt sommarschema och jag fick ledigt Midsommar! Plats på det tåg jag ville åka med fanns dock inte. Har suttit nära nog en timme och surfat kring olika alternativ, till slut hittade jag biljetter genom att göra två specialare. Det blev dock lite dyrare än jag hade tänkt men en midsommar i Dalarna är värt det (hoppas jag - tänk om det regnar hela tiden...). Min första på fyra år.

Uppdatering: 5 år ska det vara. 03-04 jobbade på Ekerums Camping, 05- på Ekerum Golf&Resort, 06-här hos mob.operatören.

1 Comments:

At 23:27, Blogger .:Klara:. said...

Det finns som tur är ärliga människor i vår omgivning. Gott att allt slutade väl för din väska. ;)

 

Skicka en kommentar

<< Home