söndag, juni 10, 2007

Premiärdoppet avklarat

Jag har badat! Första gången utomhus i Sverige för i år. Det var många år sedan jag badade så tidigt på året men det var ju så varmt igår att jag bara var tvungen. Det var kallt såklart men överkomligt. David badade också.

Vi var lediga båda två igår så vi hade en heldag tillsammans. Först en härlig sovmorgon efter festen. Sen tog vi en sväng till Ålems marknad och köpte korv och gammaldags cocosbollar. Efter det badade vi som sagt. På kvällen cyklade vi till Larmtorget och åt och drack öl på O´Learys. Nästa lediga dag tillsammas (förutom midsommar- men då sticker ju jag till Dalarna) är 14 JULI. Om vi inte kan byta pass vilket vi håller på att kolla på. *håller tummarna.

Dagens funderingar kring veckans tidningsrubriker: Jag önskar media kunde släppa det där med vad Lars D gjorde på tsunamidagen, ingen bryr sig väl längre ändå? Amerikansk polis ska dock inte släppa Paris H, hon bör sitta av straffet. Men det är inte schysst att ena dagen säga OK till att hon får tjäna av straffet i hemmet och nästa dag hämta in henne till fängelset igen. Jag tycker också det var helt rätt av Aftonbladet att släppa namnet på HIV-mannen, vilken jubelidiot!