tisdag, januari 09, 2007

Bio+besök hos svärfar=helgens nöjen

I julklapp från jobbet fick jag biobiljetter så i lördags var jag och David på bio. Vi såg Göta Kanal 2. Innan jul såg jag Filmkrönikan där de sågade den filmen helt så mina förväntningar var låga. Men jag tyckte faktiskt den var underhållande. Typ samma story som i ettan och med samma typ av skämt men jag skrattade flera gånger. Kan rekommenderas till alla som inte är filmvetare eller har smal filmsmak.

I söndags var vi på besök i Sörvik utanför Oskarshamn där Davids pappa bor. Vi åker ofta dit på trettonhelgen för mat, samvaro och julklappsutdelning. Albin fick ett sjörövarskepp som han gillade men annars var det mest farfar som gällde som lekkamrat. David påpekade att Martin var ett soligt barn och strax efter det började han gnälla och skrika, vilket fortsatte hela dagen. Fast kissen tyckte han var rolig att titta på.

Idag önskade vi schema för perioden då vi är i Thailand. Hihi, det kommer allt närmare! Vi landar 10/4 på kvällen och tar oss till Kalmar 11/4. 12/4 jobbar jag (1) en dag och sen är det dags att åka på 30-årsfest i Borlänge. Det är kära Frida som väntar med sin fest tills jag kommer hem till Sverige igen. Jag sa att hon inte behövde det men hon ville göra så. "Det är mycke nu", som någon sagt i ett känt citat, men ska bli roligt. Det är tre till i mitt team som ska åka till Thailand under våren så det pratas rätt mkt om det just nu.

Förresten, någon som vill köpa ett land?

1 Comments:

At 15:40, Anonymous Anonym said...

People should read this.

 

Skicka en kommentar

<< Home