onsdag, januari 03, 2007

Vad är klocka?

Kom precis till jobbet, och upptäckte då att jag glömt min klocka hemma. Det känns jättejobbigt att inte ha den på armen och kunna kolla tiden. Vad tror ni detta beror på?

1, vana
2, min planerande natur
3, kontrollbehov

Jag tror på nr 1, vanan.

Men sen är jag ju en planerande person också. Igår satt jag till exempel med dagordningen till klubbens årsmöte 17/2, om sex veckor. David tyckte det var att vara väl tidigt ute och det kan jag hålla med om. Men jag vet ju att de närmaste fem veckorna består av två veckor med kursannmälan och två veckor med att ta emot kursavgifter. Jag ska minimera mitt engagemang men vissa dagar måste man ju ta. Men tro nu inte jag är någon slags "uberplanerare", matlådorna till idag stod jag t.ex och lagade till kl. tio igårkväll.

Imorgon fyller min blogg 1 år! Och min farbror Per 50 år. Grattis i förskott.