söndag, december 31, 2006

GOTT NYTT ÅR!

Klockan är tio över nio nyårsafton 2006 och det är sju grader varmt! Det regnar också. Blä.

Igår var vi till Tuula och Sven-Olof och åt god mat och delade ut julklappar. Det är kul att köpa och tänka ut julklappar men att få känns konstigare och konstigare. Kan man inte bara få ge? Vi fick en lampa att ha i vardagsrumsfönstret och två spel. Sen fick jag en resenecessär till, andra julklappen som var samma. Trodde jag hade sagt olika saker till olika personer men tydligen tog alla fasta på samma ändå. Ingen fara, det går ju att byta den. Själv hade vi köpt sjörövar/piratgrejor till Albin som blev mycket uppskattade, han ville inte släppa ifrån sig dem ens när vi åt. Jag fick vara vanlig sjörövare och låna kniven och Albin var kapten och hade pistolen och sen jagade vi tjuvar runtom i huset, det fanns många.

Jobbar idag, men slutar vid fem. Då ska jag försöka hinna till Stadsparken och kolla på det årliga fyrverkeriet som lokaltidningen bjuder på. Brukar vara jättefin. Ikväll ska vi vara hemma hos oss, bara jag och David. Äta tre-rätters, spela våra nya spel, dricka mousserande vin och skjuta raket.