söndag, december 31, 2006

Årskrönika del 2

Hade tänkt lägga ut del 2 imorgon men det var ju roligt att gå igenom året som gått, så jag gör det nu istället.

9/6 åker till Tyskland på fotbolls-VM. Har aldrig haft sån resfeber som innan den resan, när jag skulle sova 8/6 hoppade jag upp och skulle kolla saker hela tiden. Men resan blev superlyckad! Först Tyskland två nätter då vi såg Sveriges första match, och sen Amsterdam i två dagar. Hemma igen 13/6. Stora sportevenemang rekommenderas även till de som inte gillar sport.

23/6 Midsommarafton. Två majstångsresningar och fest på kvällen.

27/6-30/6. Semester på Gotland. Boende mitt i Visby, sol och bad, minnesvärd guidning

3-6/7 Mamma och pappa tar båten till oss istället för Nynäs och det blir såklart golf bl.a

22/7 Bröllop mellan syssling Peter och Rebecca. Mysigt trädgårdsbröllop.

23-24/7. Tar en svängom till Borlänge för att träffa farmor. Visade sig bli sista gången vi sågs.

11-13/8 Frida på besök. Vi käkade kräftor och gick sen på Vallen. Även uppvisning i Lindy Hop den helgen under den regniga Stadsfestivalen.

v.34 drar höstens danskurser igång. Jag leder ingen kurs denna termin utan det gör duktiga Ola och Anna. Jättekul att få dansa, speciellt Lindy Hop. Dansen och bloggen har varit två av mina intressen detta året. Men jag och David började gå på spinning också och det ska vi fortsätta med till våren.

24/8. Jag fyller 29 år.

27/8 Farmor avlider. Det jobbigaste som hänt i år.

14/9 David fyller 33 år.

15/9 Begravning i Stora Tuna Kyrka för farmor. Mkt fin ceremoni.

17/9. Valdag. Valvaka med folkpartiet Kalmar där David är aktiv. Alliansen vann, så det var glada miner.

18-21/9 Mamma är jätteförkyld men hälsar på ändå. En härlig dag på Ikea, lunch med Ante, fika med Tuula och Sven-Olof.

28/9 Årliga biobesöket med Davids tre halvsyskon. David och Daniels julklapp...

6/10. Min och Davids femårsdag. Firandet tog vi 7/10 istället för den sjätte hade mitt team på jobbet fest. Skitkul fest där grabbarna bjöd på sig själv genom att klä ut sig till tjejer och sjunga "Barbie Girl". Knytkalas med karaoke.

7/10 fem-årsfirande med David och sen utgång med Åsa.

8/10. Besökte svärfar i Oskarshamn, lätt sliten efter fest två dagar i rad. Fick träffa ena halvbrorsans flickvän för första gången.

19-22/10 besök i Borlänge igen, middag m. Frida och Johanna, fika hos Tina, bad i Tunet, V75 på RommeTravet.

26/10 bilen in på lagning.

November- inget speciellt hände verkade det som, har inga anteckningar om något roligt då iaf..

30/11. Julmarknad på Kalmar slott.
1/11-3/11. Nina på besök. Vinterbadande, fika på Kullzenska, fest.

5/12 Julshow på restaurang Sandra med dansklubben. Mitt första bjud-julbord.

17/12, julfika hos oss

22-26/12 Julfirande i Borlänge, skulle tagit tåget upp men olycka på spåret gjorde att det blev bil istället. Fika, julbord, julbord, lutfisk, julbord, tjälknöl. Paket, släktingar, vänner, bebis.

30/12. Försenat julfirande i Gårdby.

31/12. Det är idag det. Vilket år, hade ju faktiskt hänt en hel del!

3 Comments:

At 15:41, Anonymous Anonym said...

Saknar Farmor..

 
At 18:17, Blogger annakarin said...

Jag med!

 
At 19:12, Anonymous Anonym said...

usch denna saknad, men vi kommer ju alltid vara Farmors flickor iallafall, eller hur !

 

Skicka en kommentar

<< Home