söndag, december 31, 2006

Årskrönika del 1

Tänkte att jag skulle summera året som gått. Vet inte om det är något som intresserar er läsare men jag gör det för mig själv också, för att kunna gå tillbaka och läsa om ett par år. "Ja, just det, det var då som..."

Året inleds med att jag går fem veckor på Datorteket, 19/12-3/2. Jag gick kursen för att lära mig SPCS och det gjorde jag också men annars var det som vanligt när Arbetsförmedlingen arrangerar något, väldigt långsamt tempo och mycket fikaraster.

4/1. Startar bloggen.

5-8/1, besök i Borlänge, försenat julfirande, skidåkning, träffa släkt och vänner.

v.2 och 3, måndag-fredag 18-21 satt jag och tog emot kursanmälningar åt SPIR. Janet var upptagen med Leve Livet.

14/1 hämtar nya bilen, Alfa Romeon, i Tingsryd.

28/1, dop av Martin Ludvig Johansson, jag och David var faddrar.

v.5 och 6. Ta emot kursavgifter åt SPIR, Janet fick åka akut till sjukhus efter Leve Livet-projeket så jag fick ta emot alla kursavgifter själv också. Det blev lite mycket jobb.

4/2 årsmöte i SPIR och jag blir återvald till KU och invald som sekreterare i styrelsen. Det kändes jättekul då och jag såg fram emot det men det blev inte alls som jag tänkt, interna stridigheter tog bort glädjen och i höstas övervägde jag att avgå men ska sitta kvar tills årsmötet i feb-07.

16-24/2, då jag är arbetslös igen spenderar jag en vecka i Borlänge. Skidåkning, fest, Runndagarna, Samuel 10 år, besök i Sthlm hos Nina och härlig SPA-dag på Rankhyttan.

5/3 Vasaloppsfrukost hos Anders och Maria, Lindy Hop-polare.De gifter sig i juni och då gav vi dem en Lindy Hop-uppvisning.

27/3 börjar jobba på Vodafone. Utbildning i sex veckor först och sen två veckor med fadder. Jättekul utbildningstid, skrattade varje dag. Vodafone blir Telenor, allt rött blir blått 20/4 så numer arbetar jag åt Telenor, men fortfarande uthyrd av Uniflex. Min första tillsvidaretjänst.

12-17/5, påsk och mamma och pappa hälsar på. Golfspel, påskmiddag i Gårdby m.m

20/5 nya soffan kommer, en hörnsoffa av modell Lotus, beställd åtta veckor tidigare. Förbättrar vardagsrummet rejält.

30/5 Golfkurs. Mycket bra pro som lärde mig mycket. Men blev inget spel mer under året, bara ett par träningar.

Slutet av maj, vår gamla bil får böter fyra dagar i rad för att den stått för länge på gatan. Den stod faktiskt där ett par månader för motorn dog samma dag vi hämtade den nya bilen, (vad är oddsen för det?) och vi kunde inte skjuta den längre än till gatan. Böterna betalas, surt, och vi tar tag i att reparera bilen. Davids kompis Niklas hjälper oss med det och på hösten säljs den äntligen.