fredag, oktober 27, 2006

Bil-såpa

En ny följetong har haft premiär! Den mycket (im)populära bilsåpan Bil söker broms. Kan rekommenderas till alla som har mycket tid och pengar.

Ja, det är alltså vår bil som vi haft på reparation och det har inte gått helt bra. Det började igår morse då jag skulle lämna bilen. Verkstadskillarna hade inte koll på att jag skulle komma och alltså inte de rätta delarna hemma. Så jag fick åka hem igen.

Imorse var vi och lämnade bilen igen och det gick bra. Sen tog vi en morgonpromenad hem, jag med stavar och David utan. I eftermiddags när jag skulle hämta bilen var visserligen det som skulle bytas (bromsskivor och bromsbelägg) klart men bilen hade inte gått igenom ombesiktningen. Oj. Parkeringsbromsens bromsverkan är inte godkänd. Så om ca 10 dagar ska vi lämna in den igen.

Fler spännande avsnitt utlovas på en blogg nära dig.