måndag, oktober 16, 2006

(Går)dagens fundering

Sen jag kom hem vid fem-tiden har jag farit runt som en virvelvind. Jag har tvättat tre tvättar, vikt och lagt in mina kläder i garderoben, vikt om alla kläder så det är prydliga högar i skåpet, städat sovrummet, lagat egen äppelkräm, spolat ur avfallskvarnen, gått igenom reklam OCH tittat två timmar på TV. Jag fattade inte vad denna plötsliga energi kom ifrån men sen slog det mig-vi hade ju fika idag på gruppmötet, kaffe med hemmagjord daimglasstårta!

Sockerkick + koffein- inte konstigt jag blev pigg.

Apropå pigg så har jag funderat kring varför det har kommit över mig en lust att städa i skåp, rensa i förrådet, frosta av frysen osv. Jag har tre teorier.

1, Hösten
Hösten är en nystart på något sätt, då vill man göra sig av med det gamla skräpet.

2, Vana
Vid den här tiden på året de senaste tre åren har jag varit arbetslös och grejat med just sådana saker som rensa på skrivbordet. Det kanske sitter i som en slags konstig tradition.

3, Slumpen
Allt går i cykler, ibland får man ett ryck av sånt här slag. Inget konstigt med det.

Vad tror ni?

1 Comments:

At 06:50, Blogger annakarin said...

Just nu har jag noll energi, är på jobbet och klockan är bara kvart i sju..

 

Skicka en kommentar

<< Home