måndag, oktober 09, 2006

Vilken helg!

Helgen är över, måndagen är här och därmed en ny arbetsvecka. Helgen var trevlig, fest två kvällar och besöka svärfar dagen efter...

I fredags hade vi teamfest, jobbträff alltså. Vi hade knytkalas så det var en massa god mat. Vi hade hyrt karaoke och dit blev det kö med alla som ville sjunga. Jag inser min begränsning så jag sjöng bara när vi var fyra stycken så jag inte behövde ha en egen mick, Främling och Lilla fröken fräken blev det. En i teamet hade förberett en jätterolig musiktävling. Och sen uppträdde de fyra killarna i teamet. Några av tjejerna hade tagit med tjejkläder att överraska killarna med. Men de var inte sena att hänga på, jättekul att de bjöd så på sig själva. Barbie Girl och Dolce Vita sjöng dem, under stort jubel från oss i publiken.

Som jag skrev i förra inlägget så skulle ju jag och David gå ut och äta men det blev inte av, vi ska gå nästa lördag. Då hade vi egentligen teaterbiljetter men den blev inställd så då passar en middag bra. Vi köpte pizza i lördags istället och det var den äckligaste pizza jag någonsin ätit. Den lät så god för det var tomat, ruccola, chevreost, pinjenötter och balsamvinäger på, men bagarna överdoserade med vinägern för den smakade inget annat. Kunde inte äta mer än en fjärdedel.

På kvällen var jag och Åsa ute på ett nytt ställe i stan, Harrys. Det var kul, bra musik på dansgolvet t.ex. Folk var i vår ålder och uppåt men det kändes ändå inte som ett ställe för "gamla". Vi ska absolut testa det igen.

I söndags var jag och David hem till hans pappa och hälsade på. David skulle hjälpa dem med deras trådlösa internet men de fick ändå inte riktig koll på det. Vi fick träffa äldsta halvsyskonets tjej och hon var jättetrevlig. Jag var välidgt trött när vi kom hem så jag gick och la mig tidigt, var ändå fortfarande trött när jag vaknade i morse.