onsdag, oktober 25, 2006

Borlänge

I helgen var jag och David i Borlänge på besök, det var mycket trevlig!

Vi kom upp på torsdag eftermiddag och då väntade mammas goda smörgåstårta på oss, hon fjäskar för svärsonen tror jag för när jag kommer själv får jag ingen;). Vi kollade på lite gamla filmer på mig, bl.a från invigningen av skidvm-93, kul att se igen. För er som inte vet medverkade mitt folkdanslag på invigningen och jag och sju andra tjejer dansade i mitten i en specialdans. Jag kommer ihåg att det var jättekul, men kallt. Vi fick sitta på vår plats under läktarna innan publiken kom för att inte synas och under själva framträdandet fick vi inte ha ytterkläder, men under skjortorna hade vi flera lager tröjor kan jag lova.

Fredagen började med shopping på Kupolen, David hade inte varit där sedan de byggde tredje våningen. Det var många affärer och lite tid, måste bli ett besök till snart. Vi, dvs jag, mamma och David, tog även en sväng på nere i Borlänge centrum och åt lunch där, thaibuffée. Sen besökte vi min faster Tina och det var kul att se hennes lägenhet för det var länge sen jag var där. Oftast har vi träffats hos farmor men det går ju inte längre. Genom farmor fick man veta vad som hände med alla men nu måste jag själv ta tag i att hålla kontakten så inte de "försvinner". Därefter blev det bad med mina kusiner Sara och Samuel. Vi dök och hade oss, kul att barnsla sig lite. På kvällen var vi bjudna på middag hos Frida och Pontus, Johanna och Martin var oxå med. Se bilder här och här. Vi spelade två spel, tjejerna och killarna och tyvärr vann killarna. Men spelen var jättekul, Alias och Så det kan låta hette de.

Lördagen var vikt åt V75 på Rommetravet, jag vann 34 kr totalt på hela dagen så det blev ett minus i kassan. På kvällen hade mamma fixat en trerättersmiddag så vi åt av den goda maten och drack gott vin och sen kollade vi på SVT´s 50-årskalas vilket var ganska bra.

På söndagen åkte vi hem men innan dess hann vi med en bingopromenad med Korpen Borlänge. Jag vann på bingon och David hade 12 rätt på frågorna. Det var två lokala frågor men trots det hade han alla rätt och vi borlängebor hade 10 och 11 rätt. Gissa om David var mallig för det? På hemvägen tog vi en annan väg än vi brukar för David ville stanna till i Eksjö, hans gamla lumparstad, och käka kebab.

Fullspäckade dagar således. Men roliga. Till jul åker vi upp igen, tågbiljetter är bokade.

I kväll missar jag inte: Bonde söker fru. Ny favoritserie!