tisdag, oktober 03, 2006

Tema Lindy Hop del 2

Glömde bort mitt självutnämnda fredagstema i fredags. Men ni som väntat på detta, det ska bli skärpning framöver.

Ett steg som liksom är själva Lindy Hop:en är swing out. I Sverige lär vi oss att man ska ta femte steget bakom och det var det som gällde på tävlingar när jag tävlade. Men i torsdags övade vi på varianter av detta som skapar en ny karaktär på turen. Killen för tjejen framåt, åt sidan eller bakåt för att få henne att ta femte steget olika. Kändes ovant i början eftersom jag är så inne på bakom men alltid kul när man kan variera sin dans.

Sen lärde vi oss en tur där tjejen för, för omväxlings skull. Mitt i She goes kan tjejen ta kommandot och föra killen i en snurr, turen blir då en åtta givetvis.

Klipp från de turer jag nämnde förut finns på idance.net. Det gick ej att länka till specifika turer men alla kan gå in och titta på gratis klipp på den sidan.

Etiketter:

2 Comments:

At 06:28, Anonymous Anonym said...

Hi, I was out blogging and found your site. It certainly got my attention and interest. I was looking for Beach Vacations information and even though this isn't a perfect match I enjoyed your site. Thanks for the read!

 
At 09:01, Blogger annakarin said...

I am glad that you liked my blog! Hope that you find out more about Beach Vacations another time;) Welcome back!

 

Skicka en kommentar

<< Home