onsdag, september 13, 2006

Snart dags...

Imorgon bär det av mot Dalarna. Jag både vill och inte vill åka dit. Det måste ju bli en begravning förr eller senare men det kommer bli jobbigt att se alla så ledsna och även själv kommer jag vara jätteledsen. Det blir en lång resa upp, vanligtvis brukar vi sjunga lite för att få tiden att gå men det har vi nog inte lust med imorgon.

Men innan begravningen ska vi klara av en debatt och en födelsedag. Debatten är ikväll mellan kommunalrådet Johan och FP´s förstenamn på kommunlistan Inger. Inger sägs vara en sämre debattör än Johan så vi får se hur det går. Ang. födelsedagen har jag köpt present idag till David men vad avslöjar jag inte, ifall han skulle titta in på min blogg...

Uppdaterad:
Det blev inte så hemskt som jag befaradeutan en fin ceremoni. Pappa och hans syskon hade ordnat det bra. Prästen, Ann-Gerd, är jättebra och talade precis så som man vill. Under ceremonin sjöngs bl.a låten Där rosor aldrig dör och den är en favoritlåt för mig. Min minsta kusin Samuel är tio år och han var såklart ledsen men samtidigt försökte han trösta både sin syster och sin pappa, gulligt. Det var såklart jobbigt för alla som var med men jag är glad att ceremonin var så fin. Vila i frid farmor, jag kommer att sakna dig, det sa jag till dig vid kistan också, hoppas du hörde det.