söndag, september 10, 2006

Kursstart och teamaktivitet

Denna veckan har rusat förbi känns det som. I torsdags börjare Lindy Hop kursen. Det var några gamla och några nygamla deltagare. En av dem berättade att de sökt på Lindy Hop på Google och fått upp min blogg, kul! Temat för bloggen ska ju vara dans så jag ska skärpa mig och komma med fler inlägg om det. Jag kan iallafall berätta att vi i torsdags lärde oss en tur som heter Sugarpush och en som inte hade något namn men som jag döpte till Outside spin. Sen gjorde vi en trippelstegsövning som var SVÅR.

I fredags kväll hade vi teamaktivitet, vi var på en pub som heter Jimmy´s och drack öl. Alla var inte med men ganska många, t.o.m två av de som kommer tillhöra vår grupp efter sin utbildning var med, kul! Vi satt och snackade och min teamledare ville prata politik med mig. Jag har sagt att jag kommer rösta på Folkpartiet och nu tror typ alla att jag är superinsatt. Nja, det vet jag inte men jag försökte väl förklara hur jag tänker iaf.

I lördags kväll var jag och Åsa på bio och såg Efter bröllopet. Åsa kände till att Mads Mikkelsen som spelade huvudrollen var en jätteduktig skådis så vi tog den filmen. Den var jättebra, men sorglig.

Etiketter: