måndag, september 04, 2006

Det kom ett brev...

... idag med farmors dödsannons och minnesord. Minnesorden hade mamma skrivit ihop, ett par rader om farmors liv-det blev väldigt bra. Dödsannonsen var oxå väldigt fin, speciellt dikten.
Den löd såhär:

Du möter oss ej mer som förr
välkomnande därhemma
Vid hemmets kära dörr
där hörs ej mer din stämma
Din plats är tom vid fönstrets karm
För allt vi vill dig tacka
för kärlek rik och stor
för omsorg och all möda
tack kära lilla Mor
Fast jag sitter och håller i dödsannonsen känns det fortfarande overkligt. Jag tror inte jag kommer förstå förrän jag står där utanför huset och ingen farmor kommer ut och vinkar. Aldrig mer en vinkning eller en kram.

1 Comments:

At 22:33, Blogger Frida said...

vilken fin dikt, började gråta när jag läste den. ja, det är så overkligt när någon bara försvinner. stor kram!

 

Skicka en kommentar

<< Home