lördag, augusti 26, 2006

Födelsedag

I förrgår var det min dag. Min alldeles egna dag. Min födelsedag.

Dagen började med att David fixade frukost och gav mig sin present, en kokbok. Vilket jag faktiskt hade önskat mig så det var ingen pik :). Mamma och pappa, morfar och farmor hade skickat kort med pengar. För dem ska jag köpa ett regnställ har jag tänkt.

David tog med mig på utflykt till Kosta Glasbruk. Vi käkade lunch på det ombyggda värdshuset, maten var god men dyr (dagens 85 kr). Sen gick vi över till de nybyggda outlet. Jag hittade ett par jeans och David tre tröjor. Sen köpte vi Intermezzoglas, vi har redan två och ville köpa så vi hade ett halvdussin. Problemet var att vi köpte fel storlek så nu har vi fem vitvinsglas och ett rödvinsglas... Utanför outlet stod en Ferrari som var grymt snygg. Alla som gick förbi hajade till och flera tog kort, vi också. En exklusiv Ferrari hade man inte räknat med att se mitt inne i de småländska skogarna.

När jag kom hem hade posten kommit och mer kort bl.a ett presentkort på Body Shop från min bror och hans fru. Under dagen trillade även en hel del sms in, gulligt.

På kvällen kom Davids mamma Tuula över och fikade. Hennes sambo skulle varit med oxå men han skulle ut och jaga. Jag hade bakat blåbärsmuffins. Sen skulle vi ju käka tårta men jag kunde inte bestämma mig för vilken jag ville ha så det blev kladdkaka istället, det var jättelänge sen jag åt. När hon hade gått hyrde jag och David film. Eftersom jag fyllde år fick jag välja, blev Just like heaven som var sådär. Sen var dagen slut.

Nu återstår inget annat än att vänja sig vid att säga att man är 29, ändra i bloggprofilen och börja räkna dagarna till the big 30.