fredag, september 01, 2006

Sorg

Har inte skrivit på en dryg vecka nu men jag har haft lite annat att tänka på. I söndags kväll ringde pappa och berättade att min farmor somnat in. Hon hade legat på sjukhus en tid men läkarna hade sagt att hon skulle få åka hem i måndags. Och så blev hon mycket hastigt sämre och avled i söndags eftermiddag.

Det blev en chock för det var så oväntat. Hon hade varit dålig innan men alltid blivit bättre.
Jag hade som tur var hälsat på henne för en dryg månad sen. På sommaren är det ju alltid mycket så jag hade inte tänkt åka upp men eftersom jag skulle på bröllop halvvägs tog jag en extra dag ledigt, det var riktigt bra att jag gjorde det.

David har varit jättegullig. Begravningen blir den 15/9 och det är ju i valslutspurten men det har han självklart lagt åt sidan. Och det skulle jag ju oxå göra om det var tvärtom men jag har ändå en jättegullig pojkvän. Han fyller dessutom år dagen innan begravningen men födelsedagar är inte så viktiga för honom så det gör inget att vi kommer sitta i en bil halva den dagen.

Farmor, jag saknar dig!
Vila i frid Ingrid Maria Wikström. Kram