lördag, september 02, 2006

Förändringar

Idag startar nybörjarkursen i Lindy Hop. Och jag är inte ledare längre. Det känns jättekonstigt men som tur är jobbar jag så jag KAN inte åka dit. Man måste ge de nya ledarna utrymme, tänk om det var jag som var ny ledare och den gamla ledaren stövlade in och liksom övervakade. På torsdag börjar fortsättningskursen som jag ska själv ska gå. Längtar jättemycket efter att få börja dansa igen efter sommaruppehållet! Nytt folk, nya turer, en del danskvällar kanske det blir oxå.

Imorgon och under hela kommande vecka startar övriga kurser, KU har haft en hektisk tid men nu blir det bättre. Vi kommer nog bli en till i gruppen vilket är jättekul, en ny med idéer och energi. Annars är det stormigt i klubben nu. Tjafs om arvoden och reseersättningar, väldigt fula tricks om du frågar mig. Tänker inte fortsätta i klubben efter nästa årsmöte om det ska vara som det är nu.

En annan klubb där det blåser är Stora Tuna folkdansgille. En förändringens vind är det som blåser då föreningen imorgon inviger sin nya lokal. Den gamla där det varit verksamhet i 25 år ska rivas. I den lokalen har jag ju i det närmaste växt upp. Började dansa som 11-åring och blev sen ledare själv och var aktiv där tills jag flyttade till Kalmar 1998, tio år senare. En bild på gamla lokalen hittar ni här.

Etiketter: