söndag, september 10, 2006

Begravningskläder

Har skjutit upp hela veckan att ta tag i detta med begravningskläder. Men det närmar sig ju vare sig man vill eller ej så jag gick igenom min garderob men där fanns ingenting som skulle kunna passa. Jag är ingen tjej som gillar svart och har aldrig gjort det. Så jag fick ge mig ut på stan, och hittade ingenting där heller. Gick igenom alla affärer jag brukar handla i men det fanns inget snyggt. Då orkade jag inte mer utan åkte hem.

Nästa dag gick jag ut igen för jag är ju bara tvungen att ha något på mig. David behövde nya kläder även han så han var med som stöd och smakråd. Till honom hittade vi en snygg kostym på Dressman. Och till slut köpte jag två tröjor och ett par byxor till mig själv. Samt att David påminde mig om att jag har en svart kostym men då jag inte kunde ha byxorna förra året så hade jag inte provat den. Nu passade den dock perfekt.

Även om man inte vill att någon dör så vill man ändå vara fin på begravningen, för att visa hur mycket den personen betydde. Iochmed att det nu är ordnat föll en sten från mina axlar.