fredag, augusti 11, 2006

Upprörande vräkning

En man på 82 år kommer bli vräkt från sin lägenhet där han bott i 26 år för att han matar fåglar från sitt köksfönster läste jag precis i Aftonbladet. Upprörande och dålig stil av Östhammarshem!

Min morfar matar oxå småfåglar och har fått dem att bli så tama att de sitter i hans hand och äter. Eftersom han "tämjt" dem vågade de till och med ta mat från min hand även fast jag inte är deras vanliga matare. På morgonen kommer fåglarna och pickar på rutan och tycker att nu är det allt dags för mat. Morfar tycker detta är jättemysigt och det var samma sak för mannen som jag läste om.

Tur att min morfar bor i eget hus så ingen kan vräka honom!
Kämpa Helge, jag hejar på dig. Och till er grannar som klagat, visa lite omtanke om en gammal man.

1 Comments:

At 22:28, Blogger :sericea: said...

man får gärna mata fåglarna, det är inte själva matandet som är problemet utan att matandet sker inom ett bostadsområde.
saken är den att matar man fåglar i bostadsområden lockas råttor och andra smittbärande mindre önskvärda djur dit. och det är ju ingen som vill ha råttor där man bor?

 

Skicka en kommentar

<< Home