tisdag, mars 07, 2006

Vasaloppet och sprinttävlingar

Har inte skrivit på flera dagar, vad har hänt? Inget mer än att jag aktiviterat mig på annat sätt. Betar ju av på den där "att göra listan" och det senaste var att rensa garderoben på kläder jag inte längre använder. Det är inte så lätt som man tror, la nog tillbaka mer än jag borde.

Helgen gick förstås åt till Vasaloppet, det kan man ju inte bara missa. I år var vi bjudna till en Lindy-kompis på Vasaloppsfrukost. David var trött och följde inte med men jag var där. Blandat folk en tio st sådär som satt och kollade tillsammans. Det var kul men efter ett tag utvecklade det sig till en spelfrukost, olika sällskapsspel spelades här och där. Jag som var intresserad av loppet hade lite svårt att höra tvn men det gick. Sen blev det ju så jättespännande på slutet med spurtstrid. Vet ni att Daniel Tynell bor i Borlänge? Klart det ska vara en dalkarl att vinna Vasaloppet!

Idag var det också skidåkning i Dalarna då världscupen stannar till i Falun. Sprintloppen kördes i Borlänge på Romme Travbana. Vi såg det hela live på Eurosport men mamma och pappa såg det ännu mer live då de var på plats.

Dagens fundering: Kan ni de nya vägmärkena? Testa er får ni se. Sen berättade mamma för mig att alla övergångsställen inte längre är övergångsställen. Bara de där det sitter en blå vägskylt som visar övergångsställe och det är bara vid dessa bilarna måste stanna. Tänk på det nu alla kära vänner så ni inte blir överkörda...

Dagens positiva händelse: Lindykursen ikväll. Alltid kul att få dansa. Men annars har det varit lite jobbigt med det där den senaste tiden. Vi har under förra terminen och hittils på denna haft tre nybörjarkurser. Varje kurs har varit välbesökt och det har verkat så himla bra men nu är det endast tre par kvar av alla dess som gått. Det känns väldigt tråkigt och man blir lite knäckt. Sen får man ju inte verka nere inför eleverna, jobbigt.

/anna-karin