fredag, mars 03, 2006

Det snöar, tyvärr

Dåliga nyheter, det snöar i Kalmar idag, igen. Igår var hemskt oväder och då hade vi bestämt göra en utflykt till Nybro, 2 mil bort. Tänkte gå på stan och kika men det blev inget med det, vi testade ett mysigt fik istället ;)

För mig är detta med snön dåliga nyheter för smälter den inte så kanske inte "mitt hotell" öppnar och jag får inte börja jobba. Vore väldigt trist så nu vill jag, vinterns försvarare, att snön försvinner. Sen tycker jag synd om min pappa och sambo som ser fram emot att få golfa i påsk. Hoppas det går bort, annars kanske de inte kommer och hälsar på...

Dagens positiva händelse: Glädjeämnen behöver inte vara stora saker så idag väljer jag som den hittils mest positiva händelsen att jag sett ett bra reprisavsnitt av Beverly Hills. Det börjar närma sig Graduation och idag var de på Senior Prom. Donna blev full så på måndag får vi höra "Donna Martin Graduates". Hmm kanske skulle jag skrivit det här under Dagens tips, låter ju som en reklamfilm.

Dagens funderare: varför kan inte vissa personer sluta lägga sig i allt? Det finns en person på Klubben som säger att han delegerar och vill dra ner på sitt engagemang men ändå inte gör det. Är det av omtanke eller maktbehov?

/anna-karin