tisdag, februari 28, 2006

Fått rätt mot a-kassan

Goda nyheter! Jag har fått rätt i mitt mål mot a-kassan. Det kom ett brev idag från Länsrätten med beskedet. Det hela påbörjades för mer än ett år sen så jag har väntat på beskedet och trott att de inte skulle döma till min fördel men det gjorde de. Jag är så glad, både för att jag får ett ekonomiskt tillskott men också för att jag inte böjde mig för beslutet utan kämpade emot. Jag tror att många ger upp på vägen fast de vet att de har rätt, kanske för att de är rädda eller för att de inte gitter. Visserligen vet jag att a-kassan antagligen kommer förhala utbetalningen av pengarna men det gör ingenting. Ha ha där fick dom!

/anna-karin

4 Comments:

At 13:08, Blogger Johanna said...

Grattis till att du fick rätt mot a-kassan! Jag förstår känslan, själv fick jag rätt mot Försäkringskassan för förra året, när jag varit sjukskriven ett tag. Enligt dem skulle jag ha ca 2000 kr mindre i månaden än jag har men jag överklagade och fick till slut rätt! En härlig känsla och ganska skönt ekonomiskt sett också!

 
At 21:52, Blogger Frida said...

haha! där fick dom så dom teg!

 
At 21:10, Blogger annakarin said...

tack! kul att du oxå fick rätt johanna.

 
At 21:10, Blogger annakarin said...

tack! kul att du oxå fick rätt johanna.

 

Skicka en kommentar

<< Home