torsdag, mars 02, 2006

Vårstädning?

Idag snurrar många tankar runt i huvudet. För det första vill jag meddela att jag nu har börjat beta av den där listan jag bloggade om tidigare. Det första steget är taget, torka ur kylskåpet och nu håller jag på med att torka ur köksskåpen. Jag fick ett plötsligt behov att göra det, vet inte om det beror på våren eller att jag fortfarande har flytten i färskt minne. Det är inte kul att flyttstäda och håller man efter hela tiden blir det väl lite lättare den dagen man flyttar, inte för att vi har planer på det just nu. Sen tror jag det beror lite på att jag ska börja jobba snart och inte vill ha något hängande över mig under sommaren.

Dagens postiva händelse: David är ledig så vi kan umgås, har haft riktigt kul nu på fm med städningen... ha ha men ikväll ska vi iaf gå på bio. Fun with Dick and Jane. Har fått bra kritik.

Dagens fundering: Det här med Dagens börjar sprida sig mer och mer, först jag, sen Frida och nu såg jag att en bekant till henne oxå tagit efter. Kul att man kan vara en trendskapare! Nu tittar jag i min hemliga kristallkula och förutspår att: nästa OS blir en dokusåpa med dygnet runt kameror på stjärnorna, att grönt är vårens innefärg och att Reese Witherspoon vinner en Oscar.
Vilka trender tror ni är på väg ut och in?

Dagens tips: programmet Jobba Jämt, onsdagar 20.30 på SVT. Har tipsat om det förut men alla borde se det och den som sen snackar om att vi har ett jämställt samhälle kan fundera igen. På arbetsplatser finns ingen jämställdhet, konsulterna har besökt allt från advokatbyråer till klädbutiker och nu senast en vanlig ica-butik. Vissa män vägrade ens diskutera förslaget om arbetsrotation och chefen tyckte det var helt OK, byt chef!

/anna-karin