torsdag, februari 23, 2006

Kalas och kapitel

Igår var det födelsedagskalas för min minsta kusin Samuel. Han blev nio år. Jag följde med farmor och mina fastrar dit och senare kom mamma och Samuels storebror Simon över. Det var kul att träffa alla för det var ett tag sen jag gjorde det. Man får ju rapporter från mamma men det är kul att träffas IRL. Min kusin Sara läser på samma gymnasieskola som jag gick på och vi räknade ut att det i juni blir 10 år sen jag tog studenten. Herregud vad jag är gammal! Jag lånade hennes skolkatalog och tittade efter hur många av mina lärare som är kvar och två stycken jobbade faktiskt kvar, trodde de skulle vara pensionerade allihop. Sen jobbar en gammal kompis där också som jag umgicks med när jag dansade folkdans. Han var sig ganska lik. Efter det var vi bara tvungna att titta på Idol Auditions DVD:en där denna kompisen medverkar "utklädd" till Peter S. Det var en rolig kväll.

Dagens tips: bokrean såklart! Började idag 23/2 och jag och mamma var på g redan vid sju imorse. Först var jag på Ica Maxi och sen på Bokia. Maxis var faktiskt bättre med större utbud och mer överskådligt. Böckerna var billigare där oxå. Jag köpte Dan Browns I Cirkelns mitt som jag bestämt innan att jag skulle köpa. Sen hittade jag fortsättningen på en bokserie jag fick första boken av i julas, nämligen Viveca Lärns böcker om Saltön. Kan rekommendera dessa böcker till alla.

Dagens funderare: Jag funderar på om jag ska byta mitt namn på tjejblog.com. Jag vill gärna ha fler som läser bloggen och då måste man ha ett lockande namn. Vad tror ni om Lindylover? Eller Dalkulla i Småland? Eller Dansgalen? Eller En ung arbetslös kvinnas tråkiga vardag? Nja det sista lockar nog inga läsare... Nackdelen med att ha ett tema för bloggen blir att kraven ökar på en att varje dag skriva om något som har med temat att göra. Funderingen kvarstår.

Dagens positiva händelse: bokrean och shoppingturen som väntar i em.

/anna-karin

4 Comments:

At 12:30, Blogger Myy said...

Hej,
Jag kom hit via "next blog". Jag har en moster som bor i Sverige, nära Stockholm. Och många kusiner. :)
Visit gärna mit blog, det är mest om min flickans små pojkar, som är tvillingar.
Myy

 
At 18:09, Blogger Johanna said...

Visst är det lite sorgligt att det blir tio år sedan vi tog studenten... Jag känner mig också gammal, nästa år fyller vi ju 30!

 
At 18:15, Blogger annakarin said...

myy: har kollat in din blogg men jag förstår inte finska tyvärr. dina barnbarn var söta.

johanna: prata inte om det! det är för hemskt att ens tänka på.

 
At 22:17, Blogger Frida said...

jag tycker på nåt sätt det ska bli skönt att fylla 30. då är man äntligen vuxen "på riktigt".

 

Skicka en kommentar

<< Home