onsdag, februari 22, 2006

Dagarna flyger förbi

Dagarna här i Borlänge går väldigt fort, det är knappt man hinner med att blogga... men det är ju kul att träffa folk man inte sett på ett tag.

Och det har jag verkligen gjort för i måndags åkte jag till Stockholm där min kompis Nina bor. Vi pluggade ihop på HIK. Nina har bott ett par år utomlands, Irland och Tyskland, men är nu tillbaks och jobbar i huvudstaden. Det var kul att se henne, vi pratade en hel massa. Promenerade runt i Gamla Stan och längs vattnet och konstaterade att Stockholm är en fin stad. Nina är fast i andra handsboende men nu verkar det som att det fanns chans på ett längre kontrakt, håller tummarna.

Igår var jag återigen ute på vinterpromenad. Jag och mamma gick upp till morfars stuga i Abbortjärn. Det var inte plogat så vi fick pulsa oss fram men det var bara kul. Solen lyste och jag solade lite sittandes mot ett träd, kändes som sportlov.

/anna-karin