tisdag, mars 14, 2006

Nya äventyr i Venezuela

Mer mail från Venezuela:

Igar gjorde vi canyoning, vilket innebar att man tar sig nerfor en fors ikladd vatdrakt och klattersele. Det var jag, M och tva supersota guider som endast pratade spanska. Vi lyckades dock ta oss ner helskinnade och hade riktigt roligt under tiden! Men spanska ska vi definitivt lara oss till nasta resa. Det ar verkligen frustrerande att inte kunna kommunicera!! Vattnet var drygt tio grader och fotterna var bortdomnade den sista biten, men jag njot i fulla drag. Roligast var de stallen dar vi fick fira ner oss. Hogsta vattenfallet var trettio meter. Hoppa ner i skummande pooler var lite laskigt, men det fanns ju alltid nagon som tog emot oss...

Imorse kande vi oss lite slitna, men vadret var kanon och det var dags att testa paragliding. Vi forsokte for tva dagar sen, men fick da vanda pga av moln och regn. Chaufforerna som hamtade oss verkade helt speedade och vi kande oss ganska illa till mods. Framfor allt nar den ena undrade om vi rokte maruijana... Vi tackade vanligt men bestamt nej. Val framme visade det sig att vi skulle flyga med tva andra killar. Tack och lov! Att springa utfor berget pirrade ratt rejalt i magen och sen i luften var jag tvungen att blunda med jamna mellanrum for att synintrycken blev for mycket. Det tog trettio minuter att ta sig ner ca 1000 hojdmeter. Val pa marken kunde jag knappt sta upp. Piloten skrattade at mig och tyckte att jag var lite blek. Inte sa konstigt! Under eftermiddagen har vi legat utslagna i varsinn hangmatta. Nu ska vi snart ga och ata innan vi tar nattbussen. Det ar dags att aka till Isla de Margarita.


Dagens tips: Bestofblocket.se. Roliga, riktiga annonser utlagda på Blocket.

/anna-karin