fredag, mars 10, 2006

Sushi och folkdans

Idag när jag åt lunch kände jag mig plötsligt som en brygga mellan två världar. Jag hade köpt hem sushi, från Statoil (mkt god) och medan jag åt satt jag och läste i Hembygden, folkdansringens föreningstidning. Det var en jättekonstig upplevelse när jag kom på det, folkdans och sushi är ju inte den självklara kombinationen.

Dagens fundering: I vårt hushåll finns det en som gillar ordning och en som inte bryr sig. Den som inte bryr sig sprider sina papper, brev, tidningar osv över hela köket, vardagsrummet och kontoret. Detta gillar inte den som vill ha ordning. I och med att man bor ihop så blir man ju lite grann som varandra och tittar man på Den-som-vill-ha-ordning skrivbord just nu kan man förstå att Den-som-inte-bryr-sig haft en påverkan. Fast varför är det då inte tvärtom? Varför har inte denna person tröttnat på att hela tiden se stora pappershögar på sitt skrivbord? Varför?

Dagens tips: där vänder jag mig idag till er för tips. Hjälp! Vilka attiraljer, möbler, inredningsprylar etc. är lämpliga när man vill skapa en illusion av ordning och reda på ett skrivbord som tillhör en person som prioriterar städning bland papper allra sist på listan?

OK jag ska komma med ett riktigt tips oxå, finalen i Let´s Dance som börjar om en timme. Måns vinner, tror jag.

/anna-karin