tisdag, mars 14, 2006

Två jobbiga typer ;)

Jag har fått två ovälkomna gäster. De dyker upp helt oannonserat och ser till att man börjar irritera sig på saker man inte tidigare irriterat sig på. Väldigt jobbiga typer. De heter Mr Dust och Mr Decorator. Mr Dust är hos oss lite oftare än Mr Decorator. Han har med sig ett vitt pulver som han strör över alla möbler och vips är man irriterad för att man behöver städa. Mr Decorator har jag inte träffat på ett år nu men denna veckan kom han instormande och fick mig irriterad på alla fula möbler jag har. Jag sa till honom att jag hade beställt ny soffa så då blev han gladare. Just nu bor han i kontoret och vägrar flytta.

/anna-karin

3 Comments:

At 23:46, Blogger Johanna said...

Jag känner igen de där två typerna, de brukar vara ganska ofta hemma hos oss också... Fast här har vi en tredje som kallas Mr Cathair, han kommer på besök ganska ofta. Speciellt i våran blåa soffa som ser ut att vara vit p.g.a. allt katthår, detta bara dagen efter att den blivit rengjord... *suck*

 
At 11:14, Blogger annakarin said...

ja Mr Cathair verkar inte heller så kul..;) jag har fått Mr Decorator att flytta nu,det visade sig att Mr Tidy Up skrämde honom på flytten. Har inte möblerat om eller något i kontoret, bara storrensat bland pappet etc och då stack han. bra va!

hur går det med din blogg?

 
At 18:19, Blogger Johanna said...

Bra gjort! Det kan vara ett bra knep att ta till för att få det lite finare; att bara organisera upp lite. Jag har tagit en dust med Mr Dust idag (hahaha) och försökt skrämma honom på flykten i alla fall tillfälligt, men han kommer tillbaks ganska snabbt igen.

Det går åt h...vete med min blogg, har kollat mina settings som du sa att jag skulle men grejen är att jag inte förstår vad det är jag ska ändra på där, jag tycker det ser bra ut.

 

Skicka en kommentar

<< Home