torsdag, februari 16, 2006

Packningens vedermödor

Idag ska jag ju åka till Borlänge och hälsa på. Det ska bli kul, tåget går om ca 100 min. Nu håller jag som bäst på med att packa det sista. Det är alltid svårt att veta vad man ska ha med sig mer än kläder och necessär. Kommer jag hinna sortera bland mina lindy-papper? Behöver jag ringa någon så jag måste ha med mig telefonboken? Svårt. Med kläder är det lite lättare för det har jag inga, snygga alltså. Det är samma kläder som alltid som åker ner i väskan. Men samtidigt är det för mkt kvar i garderoben. Hur hänger det ihop? Jo jag är dålig på att rensa ut gamla kläder.

Därför lovar jag följande: när jag kommit hem från Borlänge ska jag rensa garderoben!

När jag ändå håller på kan jag även lova att jag ska:
torka ur alla köksskåp och kylskåpet
laga kläder
organisera mitt skrivbord
frosta av frysen
rensa i förrådet
gå igenom alla förvaringsutrymmen och sortera och organisera

Kan det vara vårkänslor att jag vill göra allt detta eller är jag bara understimulerad?

/anna-karin