måndag, februari 13, 2006

Tandläkaren

Idag var jag hos tandläkaren för undersökning. Det är bra att gå då och då och kolla sina tänder och det var inte farligt dyrt heller. Jag betalade ca 400 kr och då tog de röntgenbilder för att kolla hål (jag hade inga), gick igenom alla tänder, putsade bort lite tandsten och polerade tänderna. Schysst pris med tanke på att det är en gång om året jag går dit. Det blir lite mer än en krona om dagen. Fast frisktandvård var inte aktuellt för mig. Eftersom jag har två porslinskronor så hamnade jag i högsta riskgruppen. 800 kr/månad, nej tack! Sen fick jag den sedvanliga förmaningen att använda tandtråd/tandstickor oftare, helst varje dag. Idag kryddade han med att misssköter man sina tänder i endast tio år är det stor risk för tandlossning, hjälp!

Ni är mina vittnen på att jag lovar använda tandsticka åtminstone varanna dag!

Denna vecka blir en egen-vårds vecka för på fredag ska jag och mamma på spa och få varsin ansiktsbehandling och bubbelbad. Ska bli underbart. Eftersom det i princip är klart att jag ska jobba ytterligare en säsong där jag jobbade förra året så måste jag även inom en snar framtid färga fransarna så jag ser fräsch ut även halv sex på morgonen. Och ev även unna mig lite fejknaglar men vi får se.

/anna-karin