lördag, februari 11, 2006

Tema Lindy Hop

Idag blir det mkt dans i mitt inlägg men det är för att det är mkt dans i mitt liv just nu. Danskurs i Lindy Hop 2 ggr per vecka och nu kör vi dessutom nybörjarkurs på söndagarna. Idag har jag också varit och kollat på Lindy Hop på tävling. Vi var fem st. från klubben som åkte dit för att se Lindy Hop i sin tävlingsform. Jag har ju tävlat själv innan men ville se om något förändrats i stilen. Det har det inte gjort men det är mer inslag av kickar nuförtiden. Det var väldigt kul iaf tyckte vi alla fem. Förutom Lindy Hop fick vi se rock n roll, dubbelbugg och boogie woogie. Sen blev det bugg men då stack vi hem. Klubben hade flera andra par på plats, hoppas det gick bra för dem.

I torsdags var samma journaliststuderande som intervjuade mig och filmade oss för deras uppgift i webb-tv produktion. Titta här på hur det blev. De som dansar heter Louise Davidsson och Anders Bjällmark och han som blir intervjuad heter Pär Axelsson. Det är Pär jag håller kurs med och Louise och Anders är två av kursdeltagarna. Mkt duktiga alla tre.

Dagens positiva händelse: tävlingen + att David har lagat mat till mig ikväll, det blir lax.

Dagens fundering: varför är Peppe kvar????

/anna-karin

Etiketter:

1 Comments:

At 00:25, Blogger Vi på Kantarellen said...

Himmel... det var ju exakt som när vi dansade. :-)

Och han den där.... ingen aning varför han är kvar.

 

Skicka en kommentar

<< Home