torsdag, februari 02, 2006

Ingen telefon

Vi har ingen telefon. Upptäckte det igår när David skulle ringa hem, han fick inget svar och ringde till slut på min mobil, sur över att jag inte svarade. Det konstiga är alltså att det går fram signaler i luren men inget ljud hos oss. Har felanmält och ska felsökas under dagen.

Dagens utmaning: hitta fakta i de snåriga reglerna kring a-kassa. vill inte skriva exakt vad som är på g eftersom man inte vet vilka som besöker min blogg. Kanske någon nitisk arbetsförmedlare eller a-kassekundtjänstmedarbetare (lång ord, heter det verkligen så?)... AF och facket är onda! Alla utom min pappa som jobbar fackligt, han är snäll.

Dagens positiva händelse: min kollega i KU är tillbaka frisk och kry, jätteskönt.

/anna-karin

5 Comments:

At 08:47, Blogger Unknown said...

En av mina nära vänner råkade ut för precis samma sak för ett år sen. Vi som ringde hörde att signaler gick fram men han hörde inget. Det gick några dagar och sen tyckte han att det var konstigt att ingen tog kontakt med honom...

När telefixarkillen kom för att titta på det hela visade det sig att kompisen av misstag hade kommit åt telefonens knapp som justerar ljudvolymen på ringsignalen. Den var körd i botten...

 
At 10:18, Blogger Vi på Kantarellen said...

Ja, akta dig.... dessa människor smyger sig på som mycket smittsamma data virut. Och för all del andra virus också.

Din pappa kanske är den felande länkem :D

 
At 10:18, Blogger Vi på Kantarellen said...

N ska det vara!

 
At 10:38, Blogger annakarin said...

Anna: tack för tipset. Ska kolla detta när jag kommer hem!

Mamselamsen: helt rätt.

 
At 17:22, Blogger annakarin said...

Ville bara meddela att nu funkar telefonen igen. Vet ej vad som kickade igång den, kanske ett mirakel...;)

 

Skicka en kommentar

<< Home