torsdag, augusti 02, 2007

Rapport från trädgårdslandet

Innan semestern var jag rätt orolig för mina växter på balkongen och i odlingslotten så jag köpte droppvattnare på Jula. Ett slags kork man sätter på en pet-flaska och sticker ner i växten så suger den åt sig så mkt den behöver. Dessa fungerar INTE! Mina fina balkongväxter är döda, de drack ihjäl sig. Flaskorna jag satte i odlingslotten blev stulna men eftersom det regnat så växterna där har klarat sig bra.

Nu ska vi bort igen över helgen så idag var jag ute i landet och rensade lite. Allt hade vuxit jättemycket!

Egen skörd alltihop! Rabarber, morötter och smultron.
Ringblommor
De senaste tre dagarna har jag latat mig mest hela tiden. Ett par tvättar, lite disk och joggingrundor visst, men annars har jag sett på TV, läst ut min Harry Potter bok, kollat på dvd-avsnitt av Vita Huset och sovit. Skönt! Men det ska bli kul också att rulla iväg igen imorgon! Vi planerar att gå på Liseberg på lördag så vi ska köra nästan hela vägen till Götet imorgon och så tälta en natt. Sen åker vi vidare på lördag, checkar in på hotellet och kan vara utvilade på Liseberg vid lunch. Först tänkte vi spendera fredag natt på Åsa Havsbad men då måste man köpa campingkort så nu ska vi istället bo på Gekås Ullareds Camping. Så kan vi shoppa upp de pengar vi sparar i den där affären jag hört de har där...

1 Comments:

At 00:46, Blogger .:Klara:. said...

Roligt att kunna följa er på semestern ;) Shop 'til you drop tjejen! Å hälsa teamisen! Vi åker till Malmö på lördag - lillsemester.

 

Skicka en kommentar

<< Home