måndag, juli 16, 2007

Härlig helg

Jag lovade ju mig själv att jag inte skulle bli en sån som räknar dagarna till semestern men nu när det är en dryg vecka kvar så kan jag inte låta bli att berätta ATT DET ÄR 5 DAGAR KVAR!

Solen har kommit till Kalmar och lyser så härligt. Bilutställningen var faktiskt väldigt kul. Jag tycker bilar från 30-talet är riktigt coola. Vi träffade även en arbetskamrat som ställde ut sin Corvette. På kvällen åt vi gott på O´Learys på Larmtorget. Det var väldigt lite folk ute, ingen av restaurangerna vid torget var full, vilket de "alltid" är annars. Vi misstänker att många var i Borgholm och firade Victoriadagen.

Igår var jag och Åsa på Strand i Borgholm och det var superkul som alltid. Jag uppskattar verkligen att bo nära Öland på sommaren, det händer alltid saker där, konserter osv. Det var proppat på Strand med folk och jag och Åsa dansade järnet. Vi drack också den nya drinken Apple&Pears, Absolut Pear och äppeljuice. Livebandet No Tjafs var inte bland de bättre jag hört på Strand vilket var trist.

Denna veckan blir en riktig arbetsvecka med allt som ska fixas inför avresan till Blge. Handla, tvätta, städa, baka bröd, serva bilen, göra musiktävling, lämna blod, rensa och vattna odlingslotten. Sen ska vi på 4-årskalas för Albin också. Kanske ser jag snart ut som kvinnan på bilden? :)