fredag, juni 29, 2007

Nytt tema?

Jag har haft funderingar på att flytta min blogg till Metrobloggen. Den är ju stängd för fler bloggar just nu men OM den öppnar igen för fler nyreg. och OM jag flyttar dit måste jag ha ett lockande tema för att kunna få många läsare.

Ska jag kanske starta en MODEblogg?

Dagens outfit: gula manchesterjeans från H&M, brun långärmad top från Gina Tricot, underkläder från Lindex, vita skor från Skokällaren och halsband från Gina Tricot.

Nja, använder inte så exklusiva märken att det skulle intressera ngn. Men kanske en SAMHÄLLSKRITISK blogg?

I dagens Barometern kan man läsa en insändare från en person som bor här på Varsholmen som är kritisk till att det anordnas viskvällar på Laboratorieholmen. Det skulle ju gubevars gå folk förbi deras hus. Det här är typiskt Kalmar, ALLT ska klagas på. Polishuset, konstmuséet osv, Fanerdun (uttalas som det stavas) osv osv. Lägg ner Kalmariter, och var lite positiva istället.

Ja, det kanske skulle funka men en av stjärnbloggarna på Metrobloggen, som därmed får extra mkt utrymme, är ung riksdagsman för C och det kan bli svårt att konkurrera med honom. Men kanske en SKVALLERblogg då?

En av stjärnbloggarna på Metrobloggen, Glamourprinsessan Karolina L, skriver i sin f.d blogg om att hon höll tal på Uppsalajuristernas diplomeringsmiddag. På festen ja. Men det viktiga talet på ceremonin fick min svägerska Solmaz äran att hålla! Bra jobbat S!

Ja, detta var ju verkligt intressant skvaller. Men det temat skulle inte hålla i längden eftersom jag skulle tröttna på ett så ytligt tema.

MEN, kanske en blogg med sådana här KONSTIGA IRONISERANDE inlägg skulle locka läsare?


P.S Jag har ett förslag till, men det är riktigt bra så det håller jag hemligt ett tag till.