fredag, juli 06, 2007

Bilder på odlingslotten

Ledig dag idag! Den var tänkt att bli en vilodag och jag är verkligen jättetrött, men kan inte sova. Saknar jag kanske det smattrande ljudet av regn på fönsterbrädan? Nja, tror inte det va.. men sova kunde jag inte iallafall. Satte mig på balkongen istället och läste ut en bok och nu tänker jag pyssla lite inne.

Apropå pyssla så växer det som tusan i vår odlingslott. Smultron och jordgubbar har vi redan skördat och idag såg jag att det börjat komma tomater. Ogräset frodas också mer än det borde så i måndags rensade jag hela lotten.
FÖRE -ogräset breder ut sig överallt. Till vänster ser man vår rabarber som jag tror fått ngn sjukdom för den ser inte pigg ut. Till vänster ser man nästan min tomatplanta.

EFTER- prydliga rader för morötterna att växa i.
Lärdomar hittils från mina odlingsförsök:
- Vi planterade alldeles för lite och det gav ogräset utrymme att breda ut sig.
- Jag ångrar att jag inte köpte fler tomatplantor. Till nästa år ska jag köpa minst tre stycken! Och lök vore kul att testa också.
- Vi disponerade rabatten fel, det är svårrensat.