torsdag, juni 28, 2007

Ledig dag

Det enda som mina kollegor pratade om efter helgen var vem som hade haft mest regn på midsommarafton. Det verkar verkligen ha öst ner här. Det enda det pratas om nu är hur långt det är kvar till semestern... Själv försöker jag njuta av sommaren redan nu. I tisdags var jag, David och Åsa på Krögers och åt och drack gott. Utan att vi visste om det var det premiär för kvällsunderhållningen på Larmtorget så Gösta Linderholm uppträdde. Ingen jag visste vem det var men det var stor publik och allsång på "Rulla in en boll" och "Brittas restaurang".

Igår var jag ledig! Och David med. Så vi struntade i dammråttorna och åkte och spelade mingolf istället. Jag vann! Efter det lät vi korten glöda på Ölands Köpstad... Vi var inne en timme och en kvart och då hade jag handlat för 870 kr och David för 1200! Vilken snabbshopping tyckte jag men David tyckte vi hade varit därinne länge... Killar och shopping alltså. Jag köpte träningshorts, skor, två vita toppar, underkläder och en kjol som jag inte kunde motstå. Sen åkte vi till Gårdby och grillade. Susanne med familj kom också dit, hennes man envisades med att kalla David för Daniel hela tiden. Jag är inte säker på om han skojade eller om han verkligen inte vet vad vi heter. Toppendag! (Och de där dammråttorna, de ska få idag istället.)