tisdag, juli 10, 2007

I lördags utsågs världens sju nya underverk. I samband med det startade Aftonbladet en omröstning om SVERIGES sju underverk. När listan presenterades visade sig att jag besökt/sett alla sju! Coolt, tycker jag själv.

1, Göta Kanal - sett från land i bl.a Söderköping
2, Visby ringmur- besökte Visby sommaren 2006
3, Regalskeppet Vasa - besökte muséet 2001 med bl.a ett par vänner från Ungern.
4, Ishotellet Jukkasjärvi - praktiserade där två veckor på vintern/våren 1997
5, Turning Torso - passerade på väg till och från Fotbolls-VM i Tyskland 2006
6, Öresundsbron- åkt bil och tåg över
7, Globen- ja, den syns ju närhelst man är i Stockholm

Här från trakten var Kalmar Slott och Ölandsbron med bland de nominerade. Kalmar slott har jag besökt ett tiotal ggr och planerar att gå dit i sommar igen, de hade en rolig utställning. Ölandsbron vet jag inte hur många ggr jag kört över. 2 ggr/ dag i tre somrar och lite då och då för att besöka Davids släkt.

Det är förresten något fel på min Blogger, kan inte skriva in titlar på blogginläggen. Hur fixar man det?

1 Comments:

At 16:41, Anonymous Anonym said...

Tack så mycket! Klart vi kommer den 28, jag har sett fram imot det sen jag fick reda på det! Jag tycker att det ska bli jätte kul! ses då! kramar!

 

Skicka en kommentar

<< Home