lördag, juni 16, 2007

Varför så deppig?

Jag vaknade alldeles deppig imorse men jag vet inte riktigt varför.

Kanske för att jag ska jobba idag lördag?
Kanske för att sommarvädret försvunnit och ersatts av blåst och skurar?
Kanske för att jag inte har råd att hitta på något kul innan nästa lön?

Kanske för att det inte kändes bra efter den anställningsintervju jag var på hos X igår? Jag har rätt meriter för jobbet och skulle göra det bra men intervjuaren avslutade med att säga "det var väl kul att du kom med bland de tio som fick komma på intervju". Jag vet, hoppet är inte ute innan man får beskedet men kan man tolka det han sa på annat sätt än att det är kört? Det var väldigt tråkigt för det vore ett perfekt jobb för mig!

Eller beror det kanske på att min granntant är död. Jag hittade henne en dag utanför vår balkong när hon ramlat omkull. Jag hjälpte henne in och då var hon visserligen lite förvirrad men verkade ändå OK. Samma bedömning gjorde hemtjänsten en timme senare men på kvällen bestämde de att köra henne till sjukhus, där hon ett par dagar senare avled. Igår var det begravning för henne berättade en annan granne. Hon älskade katter och hade skrivit i sin önskan att hennes katt skulle begravas samma dag som hon, så han är också död.