tisdag, maj 01, 2007

Jobbar på Första maj

Nya s-ledaren Mona S är i stan i dag. Hon ska första-maj tala på Larmtorget. Om jag inte hade jobbat hade jag nog gått dit och lyssnat, bara för att höra om hon har något vettigt att säga. Enligt Aftonbladet är arrangemanget hotat av högerextremister som ska motdemonstrera. Herregud, ge er! Ni vinner ingen respekt och röster genom att förstöra och hota. Eller förresten, det kanske är bra att de gör bort sig, för då kan väl ingen vettig människa rösta på Sd längre?

Är lite småbitter just idag för att jag måste jobba. Men som timanställd kan man inte vara ledig och ändå kvittera ut lön. Det får mig att fundera lite på mitt liv egentligen. Varför jobbar jag här? Varför bor jag här? Vad vill jag göra istället? Vad är rätt och fel för mig och de mina? JAG VET INTE.