lördag, april 28, 2007

Förrådsrensning i härligt väder

Vilken härlig dag det var igår! Jag var ledig och njöt av 18-gradig värme. På förmiddagen rensade jag och David ut förrådet och lägenheten. Två gånger om året ställs en container upp på området och vi bidorg med en kontorsmöbel, gamla pärmar, trasiga vantar och skor, en mögelskadad tavla m.m. Trots det är det mkt lådor kvar i förrådet.... Vi har iaf bestämt att vi en annan dag ska gå igenom alla gamla kläder som ligger där och skänka dem till välgörenhet. Medan vi höll på fick vi frågan om vi ville nyttja en av de lediga odlingslotterna i området. Det ska vi nog tacka ja till, kan bli en rolig ny erfarenhet att påta lite i jorden.

Sen cyklade jag en långrunda som avslutades på stan med inköp av nya kläder att ha ikväll på Telenor-festen. Hela kontoret ska träffas och festa ihop på Vallen!

Dagens utmaning: att komma upp ur sängen, var så trött. Jag tog bilen till jobbet men blev sen ändå för när jag kom fram upptäckte jag att jag glömt matlådan. Eftersom jag stod igår och trillade egna köttbullar så var jag ju bara tvungen att hämta den. Egna köttbullar vs färdigmat= en lätt match.

Dagens fundering: oj, hur ska man kunna välja, det är så mkt att blogga om. Domarna i dataintrångsskandalen, kravallerna i Tallin elller nya arenan i Kalmar. Det som dock upprör mest just nu är de ojämställda skatteavdragen. Det är helt OK att dra av för arbetskläder såsom arbetsskor och kläder som används utomhus (mest män i sådana yrken) men inte för "inomhuskläder" (mest kvinnor i sådana yrken). Överhuvudtaget har jag ingen respekt för skattefuskare!

Dagens notis: Det finns ett parti som heter AK-partiet! Vet inte vad förkortningen står för men nya presidenten i Turkiet företräder det partiet.