torsdag, april 05, 2007

Kanchanaburi

Sitter pa ett internetcafe i Kanchanaburi. Det ar en liten stad ca 13 mil vaster om Bangkok. Hit aker man for rafting, besoka nationalparker eller liknande. Och det ar just det vi ar har for ocksa. Vi ska besoka nationalparken Erawan med ett vattenfall i sju etage. Jag forsoker att inte ha for stora forvantningar eftersom det ar torrtid, men det ska bli spannande.

Nar vi kom hit igar blev vi skjutsade i en samla (trehjulig cykeltaxi) till ett guesthouse vid floden Kwai. Det var fint men vi hittade ett annat for halva priset sa vi flyttade idag morse, nu betalar vi 58 SEk for dubbelrum med aircon. Sa sol och bad ar det slut med nu, hoppas lite av fargen ar kvar nar man kommer hem...

Idag hyrde vi cyklar och akte till bron over floden Kwai. Vi besokte aven ett krigsmuseum. I eftermiddag ska jag ivag och bada med elefanter. I overmorgon tar vi buss till Bangkok for shopping, helgmarknad och museum.

Eftersom det ar sista veckan borjar man ofrivilligt tanka pa hemfarden. Usch. Undrar om jag kommer ihag mina login pa jobbet? :)

Etiketter:

1 Comments:

At 14:06, Blogger .:Klara:. said...

Har du glömt dina lösenord så har du haft semester! ;)
Jag hade problem efter förra årets semester men så gjorde jag inget annat än slappade heller...

 

Skicka en kommentar

<< Home