söndag, februari 25, 2007

Upp-och nervända världen

Den här helgen har varit upp-och-nervända världen. Ett par exempel:

- David har jobbat helg och jag har varit ledig. Annars är det jag som vill jobba helger för att tjäna ihop schysst lön. David säljer mer än mig så han får ihop samma lön som mig ändå.. Fast nu när jag bytt arbetsuppgifter ska jag inte jobba helger innan jag lärt mig "allt".

- David har både tittat på och röstat i Melodifestivalen. Han blev så tagen av Sarah Dawn Finers låt (och jag med) att vi röstade på den, två gånger. Hoppas den vinner hela tävlingen!

- Jag har spontanshoppat en cykel. Nja, nästan iallafall. Jag har faktiskt funderat hela veckan på hur jag skulle göra, vänta eller köpa ny nu. Av en slump var det rea på cyklar här i stan så vi tog en kik igår. På Team Sportia hade de en Sjösala Monsun, åtta växlar, i mörkt vinröd, nedsatt ordentligt. Det var den sista de hade så jag var tvingad till ett snabbt beslut... läskigt, men jag tog den. Tror den blir jättebra! Jag behövde ju en cykel för snart tänker David börja cykla till jobbet. Har letat efter en bild men inte hittat någon tyvärr.

- Jag har engagerat mig i en förening igen. Bara en vecka utan engagemang blev det, trots min goda föresats. Men detta är inget tungt uppdrag tidsmässigt. Jag ska bli ledamot i SBDSF (Småland-Blekinges Danssportförbund). Deras viktigaste uppgift är att stötta föreningarna och vara ett mellanled mellan riksförbundet och den enskilda föreningen, samt ansvara för ledarutbildnigar och ev. läger. Valberedningen ringde upp mig och frågade för de hade hört att jag var en "kreativ och drivande tjej". Janet som ligger bakom såklart men smickrande att bli tillfrågad, något kan jag säkert bidra med.