måndag, februari 05, 2007

Nystart på Tema Lindy Hop

Okej, dags att dra igång Temat igen. Tema Lindy Hop.

Den här terminen är vi ett decimerat gäng som håller på. Ola och Anna flyttar snart tillbaka till Skåne så vi har ingen riktigt ledare. Jag kommer att hålla i några gånger men sen åker jag ju till Thailand. Två nya ansikten har dykt upp, Lars som dansat med Jivers och Alexandra som dansat med Tipsy. Det är jättekul! De senaste två veckorna har dock Ola och Anna kunnat vara med och de har repeterat turer från förra terminen med oss. Första gången repeterade vi nybörjargruppens turer och andra gången fortsättningskursens.

I helgen var jag på danskurs och lärde mig en dans som heter Boogie Woogie. Den är som Lindy Hop, fast tvärtom. Lindyns grundsteg är gå-gå-trippelsteg-trippelsteg. I BW är det trippelsteg-trippelsteg-gå-gå. Jag var bara med ena dagen men då lärde vi oss två platsbyten, tre utgångar på en tur som liknar Slip in-Slip out och två varianter på American Spin.

Idag har jag träningsvärk i vaderna för man har vikten på framfoten HELA tiden.

P.S Jag har satt labels på alla inlägg som handlat om Lindy Hop så om ni vill läsa tidigare inlägg igen, klickar ni bara där.

Etiketter: